Din Varukorg

Registrera retur

Om du inte är nöjd med ditt köp eller vill byta en produkt, är du välkommen att registrera din retur här och skicka tillbaka den till oss för en full återbetalning. Du har alltid 30 dagars returrätt på ditt köp hos oss. Du kan sedan när det passar dig, göra en ny beställning för de varor du önskar ta emot istället. Var vänlig observera att vi inte erbjuder möjligheten att direkt byta dina varor. Registrera din retur här.

Obs! Produkten måste vara återförsäljningsbar (produkten får inte ha använts på något sätt, den ska vara felfri och den ska returneras i oskadat originalförpackning om möjligt). Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna returen om produkten inte är helt återförsäljningsbar.

Om det finns något fel på produkten, vänligen kontakta oss först genom att göra en serviceförfrågan här eller genom att skicka e-post till adressen kundservice(at)fenixstore.se.

  • Varorna måste vara felfria, oanvända och i originalförsäljningsförpackning. Alla medföljande etiketter, lappar och instruktioner relaterade till produkten måste vara inkluderade. Observera att till exempel förpackningen för en ficklampa är lampan's försäljningsförpackning och kan därför inte användas som en postförpackning.
  • Returfrakten är gratis för våra sändningar i Sverige. För kunder från andra länder står kunden för returfrakten.
  • Ångerrätten gäller även för rabatterade produkter.
  • Ångerrätten gäller inte för graverade eller andra individuella produkter.
  • Ångerrätten gäller endast om produkten är i originalskick.
  • För ej avhämtade eller ej mottagna försändelser debiterar vi kostnader. Kostnaderna består av det valda leveranssättets standardpris + returkostnaden, vilket är samma som den ursprungliga fraktkostnaden för ordern.
  • För returer som inte uppfyller returvillkoren eller är obefogade, skickar vi tillbaka produkten/produkterna till dig och debiterar även hanterings-, retur- och fraktkostnader (200 kr).

Såhär gör du en retur:

  • 1) Registrera din retur och väntä en frajtsedek och retursedel.
  • Registrera din retur här alternativt gå direkt till vår retursida genom att logga in här.

    Nu när du anger ditt beställnings-id och e-postadress kommer du se en lista på alla dina artiklar som du fortfarande kan returnera, så det kommer vara ännu enklare för dig att välja den varan som du vill returnera!

    När din retur registrerats online skickar vi dig en frajtsedek och retursedel

  • 2) Förpacka dina varor
  • Lägg varorna i dess originalförpackning och förslut ordentligt. Fäst bifogad returetikett ovanpå den tidigare etiketten på paketet. Märk eller tejpa inte på retursedeln eller produktförpackningen!

  • 3) Skicka tillbaka
  • Lämna paketet hos närmaste Postnord-serviceställe. När din retur registrerats online och vi mottagit paketet får du pengarna tillbaka. Spara ditt kvitto tillsreturen har blivit behandlad och godkänd!

* Om frakt har betalats vid köptillfället kommer den att återbetalas vid retur.

Det tar högst 14 dagar från det att du lämnar in ditt paket hos logistikpartnern till dess att returen hanteras i vårt lager. Även om spårningslänken visar att din retur redan har mottagits av oss kan vi behöva denna tid för att behandla din retur. Det kan därefter ta upp till 5 dagar innan du ser din återbetalning på ditt konto.

Information om ångerrätten måste enligt lagen ges tydligt i webbutikens villkor.