Din Varukorg

FAQ

Vanliga frågor

Här kan du hitta svar på de flesta av dina frågor.

Över 20 år av oöverträffad kunskap och expertis

Vi har mer än 20 års erfarenhet av portabelt ljusning, ficklampor, pannlampor, lyktor, hjälmlampor och cykellampor. Vår kunskap, expertis och engagemang inom portabelt ljusning ger oss en oöverträffad konkurrensposition när det gäller att tillhandahålla den bästa kundservicen och produkter av högsta kvalitet till våra återförsäljare, industri- och konsumentkunder. Du når oss enkelt via chatt eller e-post.

Fenix - globalt erkänt varumärke av användarna

Vi har vunnit erkännande och beröm från användare för våra utmärkta produkter och service. Fenix har blivit känt över hela världen som ett premium LED-belysningsmärke baserat på varje produkts utmärkta prestanda och pålitliga kvalitet.

Nordens bredaste Fenix produktsortiment

Vi har hela sortimentet av Fenix produktsortiment t.ex. ficklampor, pannlampor, cykelljus, lyktor och tillbehör. Dessutom utvecklar vi ständigt några av våra exklusiva produkter som prisvinnare pannlampa Fenix HM65R SUPERRAPTOR.

Fenix 100% Nöjd Kund -garanti

Utöver de lagstadgade 14 dagarna erbjuder vi en fullständig 30-dagars returpolicy för oanvända produkter. Returen är enkel och kostnadsfri.

Snabba leveranser

Vi strävar efter att alltid skicka alla beställningar som inkommer senast klockan 14 samma dag! Våra transportpartners är Postnord, som levererar beställningar till alla delar av Sverige med överkomliga fraktkostnader. Alla produkter från eget lager.

Köp med faktura eller delbetalning

Vi erbjuder våra kunder möjligheten att köpa produkter mot faktura eller delbetalning. Med Klarna-fakturan får du se produkten innan du betalar, så att du kan enkelt fatta slutgiltiga köpbeslutet hemma.

Vi använder PostNords frakt service för att se till att din beställning kommer till dig i tid.

När du har lagt en beställning kommer du att få en beställningsbekräftelse via e-post för att bekräfta dina beställningsuppgifter. När din vara har förberetts för leverans och skickas kommer du att få ett leveransmeddelande via e-post med transportör och spårningsinformation.

Order där alla produkter finns i vårt lager, mottagna före klockan 14.00 expedieras i regel samma dag, senast nästkommande vardag. Om produkt inte finns på lager eller leveranstiden avviker från vad som anges på hemsidan, kontaktar vi dig omedelbart. Normal leveranstid på lagerförda produkter är 3-4 arbetsdagar. Orderbekräftelse skickas via e-post och till den adress som uppgetts vid ordertillfället.

Om en eller flera produkter inte finns i lager, väntar vi med att skicka hela ordern tills dess att alla produkter åter finns i lager. Orderbekräftelse skickas via e-post och till den adress som uppgetts vid ordertillfället.

Orderbekräftelse skickas automatiskt. Om du inte har fått orderbekräftelsen, kontrollera din skräppostmapp eller kontakta oss på kundservice@fenixstore.se.

Du kan följa din PostNord-försändelse med en spårningskod som du får när paketet har skickats.

Spåra din försändelse med försändelse-ID med PostNord här.


Du kan avbryta varor eller beställningar som inte har gått in i fraktprocessen ännu. Avbeställningen ska alltid göras skriftligt till kundservice@fenixstore.se. Vi strävar att kontakta kunden genom e-post om leveranstiden avviker från normala leveranstider.

Vi förbehåller rätten att avbeställa beställningen och returnera pengarna till kunden

Privatkund har ångerrätt inom 30 dagar från produktens mottagande. Innan retur måste kundtjänst kontaktas och returer skall ske med PostNord MyPack return. Varan skall returneras i original emballage, samt i oskadat och återsäljbart nyskick. Vid skada eller avsaknad av komponenter förbehåller vi oss rätten att reducera värde eller ej godkänna returen.

Om du vill byta produkten du beställt måste du först returnera beställningen till oss. Efter det lägger du en ny beställning på produkten du vill ha i vår webbutik.

Om du vill returnera eller byta produkt, var vänlig och ta kontakt med oss via e-post: kundservice@fenixstore.se.

Vi ger dig instruktioner för returen och skickar dig de nödvändiga blanketter och fraktsedlar som behövs. Returen är gratis.

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du vara berättigad att returnera varan för återbetalning. Det finns några viktiga saker att tänka på när du returnerar en produkt enligt följande:

Privatkund har ångerrätt inom 30 dagar från produktens mottagande. Innan retur måste kundtjänst kontaktas och returer skall ske med Posten MyPack return. Varan skall returneras i original emballage, samt i oskadat och återsäljbart nyskick. Vid skada eller avsaknad av komponenter förbehåller vi oss rätten att reducera värde eller ej godkänna returen.

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart (inom 7 dagar) via e-post eller telefon så att vi kan rätta till felet. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast som möjligt.

Om du vill returnera eller byta produkt, var vänlig och ta kontakt med oss via e-post: kundservice@fenixstore.se.

Vi ger dig instruktioner för returen och skickar dig de nödvändiga MyPack fraktsedel som behövs. Returen är gratis. Vänligt bifoga följande information:

• Anledningen till retur (ex. skada, oönskad, fel produkt)
• Namn och beställningsnummer

OBS! Att avstå från att hämta ut sin försändelse är inte en giltig ångerrätt. Läs mer under outlöst försändelse.

Varje produktgaranti anges i produktinformationen.

Garanti gäller fel i material eller utförande när produkt är i normalt bruk i för den avsedd miljö. Samtliga garantier gäller från utställt fakturadatum.

Garanti gäller ej missbruk av produkten, installationsfel, produkten som har modifierats av kunden, underlåtelse att följa bruksanvisningen, eller andra felaktiga handlingar som har skadad produkten.

Garantin täcker produkten och någon frakt. Utbyte av produkten sträcker ej den ursprungliga garantiperioden.

I garantifall skall produkt (mestadels endast de felande enheten) returneras till oss för forskning. Om du är berättigad kommer en ersättningsorder eller återbetalning att utfärdas och du får instruktioner för att returnera den defekta produkten, porto betald. Om du inte skickar tillbaka den skadade delen eller produkten till oss kan det leda till att du debiteras för ersättningsdelen eller produkten till fullt pris. Om vi väljer att skicka en ersättning till dig betalar vi kostnaden för att frakta ersättningsprodukten till dig.

Under garantiperioden, om ett defekt uppstår i produkten och du följer instruktionerna som vi kommer att ge dig för att returnera produkten, kommer vi, efter vårt val, att vidta en av följande åtgärder: (1) ersätta produkten med antingen en ny eller en renoverad produkt som är samma som eller liknar den produkt du köpte; eller (2) återbetala inköpspriset för produkten till dig.